onsdag 20. august 2008

Og opp av alt dette
hatet,
naken og bortkommet står jeg

nyfødt.

Som en Reisende til Livet,
og tålmodig venter jeg på Herren.
I all evighet.

Kan du Se?
Ropet....

I det jeg toer mine hender
faller dette Intet
bort

- og i nøden hører jeg dette ropet
i fra Altet.

Røster spres i blodet.
Kan du Høre?

Tanken...

Flyvende gjennom landskapet
i all min nakenhet
- farer jeg vilt
og rolig.

Smerten av Frihet
taler meg mildt i mot.

Denne tvang er mitt landskaps teppe
tungpustet av vinter

- står jeg igjen

bortkommet til verden.
Jeg sprenges.

Dette er mitt tog
i Livet.

Så hører jeg disse stemmene.
Om og om igjen.
Og hele universet taler til meg.

Mitt arbeid,
- jeg er en Spire.
en spire i min egen ungdom.

Og jeg synger.
Jeg synger mine drømmer.

Om og om igjen.

1 kommentar:

Eline sa...

Utrolig bra skrevet! Traff meg !